2012. jan. 15.

Ubuntu 11.10

Igen, megtettem...

3 év Crunchbanglinux után, visszanéztem, a valamikori kiindulópontomra, az Ubuntura.

Első benyomások:

- Nincsenek teljesítményzabáló gondok vele, a sok tévhittel ellentétben
- A Unity-t szokni kell, mert érdekes felület...
- Ha nem b@sztatja agyon az ember, a Compiz(effektek) beállításokat, akkor nem hasal el. (legjobb alapon hagyni)
- Frisseb csomik vannak a tárolókban, mint a Debian tárolókban..
- Alapból ment a Wifi, pedig a Crunchbang alatt nem akart felmenni a WPA2 personal titkosítású WIFI hálózatra..(gondolom ez azért volt, mert a Crunchbang/Debian Squeeze tárolókban még a régi Gnome-Networkmanager volt, meg a Broadcom WIFI firmware sem épp a legjobb volt...)

Szóval egyelőre tetszik, aztán majd nyúzom.. Most öröm bódottá!!!

Egyébként asszem ez az ELSŐ alkalom, hogy a laptopom winchesterét CSAK Linux foglalja el, szóval VISZLÁT XP!!!! Nem mellesleg rájöttem, hogy az Ubuntut csak azért fikkantják annyian, mert ha nem vagy geek, akkor nem muszáj a terminálban túrni, a használatához. Persze én azért kapásból úgy telepítettem a számomra kedves appokat, ugyanis a Software Manager hajlamos néha elszállni, ha külső tárolótm vagy pl egy egyszerű Skype csomagot akartam vele megetetni...

Illetve leírom, hogy történt:

Meg volt nyitva a szoftvermenedddddzser, meg leszedtem a Skype.deb-et a Skype weboldaláról, és a FireFox-ban jobklikk->megnyitás az Ubuntu Szoftverközponttal, erre a már nyitott Szoftverközpont kiírta, hogy "belső hiba" aztán pá.. Viszont ha be volt zárva, akkor ha a Nautilusban(fájlkezelő) duplakattal nyitottam, települt.... Szóval, lehet, hogy a Szoftverközpont helyett, inkább a jól bevált Synaptic-ot, vagy a terminált fogom használni....

Egy shot:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

DE-k WM-ek, satöbbi.. Mé útálom a Gnome-ot?

Mint az virtuális ismerőseim körében ismeretes, Openbox fan vagyok nagyon régóta. Mégsem ezt ajánlanám olyanoknak, akiknek nincs türelme/id...